Case de Marcat

Totul despre case de marcat si legislatia fiscala

Case de Marcat - Totul despre case de marcat si legislatia fiscala

Fiscalizarea casei de marcat si actele necesare

Pentru a putea fiscaliza casa de marcat trebuie urmata o anumita procedura pe care o vom detalia in cele ce urmeaza. In primul rand este necesar sa definim fiscalizarea pentru a intelege toata lumea ce presupune acest lucru. Conform prevederilor art.33, alin. (a) din Norma metodologica nr.(r1) din 18/04/2003, prin operaţiunea de fiscalizare se înţelege identificarea memoriei fiscale şi a utilizatorului prin datele înscrise în aceasta, respectiv seria fiscală a aparatului, antetul bonului fiscal, data şi ora la care se activează memoria. Mai simplu fiind spus, se trece casa de marcat in regim de lucru fiscal.

Casele de marcat se comercializeaza doar prin intermediul distribuitorilor autorizati de Ministerul Finantelor si tot ei sunt cei care va asigura service-ul la acestea. Dupa achizitionarea casei de marcat trebuie depus un dosar la Directia Generala de Finantelor Publice din judetul in care aveti punctul de lucru cu urmatoarele documente:

  • Copie dupa factura si dupa dovada platii;
  • Aviz de distributie;
  • Proces verbal de sigilare;
  • Copie dupa garantie;
  • Copie dupa C.U.I.(Certificatul de inmatriculare al firmei);
  • Copie C.I.F.(Cerificatul de inregistrare Fiscala)-in cazul firmelor platitoare de T.V.A;
  • Copie dupa dovada punctului de lucru unde urmeaza sa functioneze casa de marcat   (doar in cazul in care nu va functiona la sediul social sau pe punct volant).Ex:contract de inchiriere,  certificat constatator,contract de comodat, etc.
  • 2 cereri tip semnate si stampilate;
  • copie dupa buletinul reprezentantului firmei ce depune dosarul;
  • Copie dupa Contractul de munca al reprezentantului sau copie dupa Actul constitutiv(in cazul actionarilor).

O parte din documente se primesc odata cu casa de marcat la cumpararea acesteia, celelalte sunt de la firma dvs.  Dupa depunerea dosarului cei de la finante va elibereaza un Numar de Ordine cu o seria fiscala atribuita casei dvs. de marcat. Urmatorul pas e reprezentat de fiscalizarea casei de marcat,operatie ce se poate realiza doar de o firma autorizata de Ministerul de Finante. La programarea casei de marcat in regim de lucru fiscal se va completa o Declaratie de Instalare de catre tehnicianul de service si in termen de 24 de ore de la fiscalizarea acesteia trebuie sa ve deplasati la administratia financiara de care apartine punctul de lucru pentru a declara casa de marcat cu urmatoarele acte:

  • Declaratia de instalare (primita de tehnician la fiscalizare) in 4 exemplare;
  • Cerificatul de la D.G.F.P. original+copie;
  • Cele 2 carti ale casei de marcat sigilate: Cartea de interventii si Registru Special;
  • Copie dupa C.U.I ;
  • Copie dupa C.I.F.

Foarte important! Nerespectarea acestui termen atrage o  amenda cuprinsa intre 2.000-4.000 lei.

Atunci cand sediul social este diferit de punctul de lucru, trebuie sa duceti la Administratia Financiara de care apartine sediul social urmatoarele acte:

  • Certificat DGFP in original
  • Un exemplar al Declaratiei de Instalare
  • Registrul Special

Adresa email nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*